Na čo si dať pozor pri výbere vhodnej poisťovne

Poradíme vám, na čo si dať pozor pri výbere vhodnej poisťovne na našom finančnom trhu. U každého z nás môže nastať problém vyznať sa, porozumieť a vybrať si zo širokého portfólia z množstva poisťovní, ktoré sú na našom trhu. Vedeli ste, že?Na Slovensku je 22 poisťovní, 456 podielových fondov a v každej poisťovni nájdete zopár desiatok produktov a služieb, ktoré sú nám bežným ľuďom dostupné. Vyznať sa v takom množstve produktov dá človeku aj zabrať. Takýto široký výber portfólia samozrejme zneistí každého z nás. Preto sme sa rozhodli vám ukázať ako si správne vybrať. Výber vhodnej poisťovne stojí len čas. Sama si nemyslím, že je vo vašom záujme zbytočne strácať čas návštevou každej jednej poisťovne. A tráviť tam večnosť. A samozrejme práve ich produkt bude ten najlepší z ich portfólia bez toho, aby ste mali príležitosť porovnať aj ostatné. V súčastnosti už banky informujú, že si klient môže u nich uzavrieť poistenie. Ale je to naozaj to, čo chceme v banke počuť? Nie je to skôr práca pre poisťovňu? Je pravdou, že poisťovne takýmto spôsobom z časti znížili náklady, ale ruka v ruke aj služby. Rozdiel medzi bankou a poisťovňou je nasledovný :

  • Banka je inštitúcia, ktorá sa špecializuje na „obchod peňazí“, čiže na zhromažďovanie voľných finančných prostriedkov, poskytovanie úverov a prípadne sprostredkovanie ďalších bankových operácií, obchodov a transakcií.
  • Poisťovňa je právny subjekt, ktorý má oprávnenie vykonávať poisťovaciu a zaisťovaciu činnosť a činnosti s nimi súvisiace. Zameriava sa na poistenie voči rizikám, výplaty poistného plnenia, zábrannú činnosť a investičnú činnosť (podnikanie na finančnom trhu, prípadne inú podnikateľskú činnosť s cieľom dosiahnuť zisk v prospech poistených).

V aktuálnom rebríčku TRENDU Poisťovňa roka bodovali hodnotené spoločnosti nielen skvelými hospodárskymi výsledkami , ale aj finančnou stabilitou. Prvých 5 najlepších poisťovní za rok 2012 je :

  1. Amslico poisťovňa – Alico, a.s.
  2. Allianz – Slovenská poisťovňa, a.s.
  3. ČSOB Poisťovňa, a.s.
  4. Poisťovňa Slovenskej sporiteľne, a.s., Vienna Insurance Group
  5. Poisťovňa Poštovej banky, a.s.

Všetky umiestnené poisťovne majú zastúpenie v každom väčšom meste prostredníctvom svojich pobočiek. Sú však služby na takých úrovniach, ako klient očakáva? Vždy je na sto percent spokojný? Nikdy nemá námietky? Ak chcete mať splnené tieto požiadavky, obráťte sa na špecialistu v danej problematike. Dobrý odborník dbá na svoj imidž a snaží sa vybrať najvhodnejšiu poisťovňu podľa vašich potrieb. Hlavnou výhodou pre klienta pri využívaní služieb práve finančného sprostredkovateľa je skutočnosť, že ho to nestojí o nič viac, ako keby si samotné produkty zadovážil sám. Už len spolupráca s nim pozostáva zo 4 základných krokov :

  • kontakt
  • analýza
  • poradenstvo
  • servis

Kontakt

Finančný sprostredkovateľ by mal byť naozajstným odborníkom, prihliadať na kvalitu a požiadavky klienta. Každý klient má v tomto výhodu, pretože si môže vybrať sám toho najlepšieho na základe odporúčaní,vzdelania, známostí, dobrého imidžu a znalostí. Dôležité je, že za jeho služby sa neplatí. Pridanú hodnotou môžeme vidieť v tom, že klient má všetko “pod jednou strechou”.

Analýza

Je to podobné ako pri stavbe domu. Samotnú realizáciu, od projektu až po bývanie, je treba naplánovať do najmenšieho detailu. Hovoríme o investícii, ktorá musí vydržať minimálne 40 rokov. Preto je dôležitý odborník na každé potrebné remeslo, ktoré tou stavbou prejde. Podobné je to aj s finančným sprostredkovateľom. Pri robení finančnej analýzy sa klient musí sprostredkovateľovi otvoriť  – ozrejmiť mu jeho finančnú situáciu, vymenovať finančné produkty, ktoré už vlastní, vysvetliť dôvody ich zakúpenia, ale ja priblížiť plány do blízkej či ďalekej budúcnosti. Konkrétne môže ísť o plány v oblasti finančného zabezpečenia seba i blízkych, plány týkajúce sa bývania, dôchodku, ale i dovolenky či kúpy finančne náročnejšieho majetku. Práve preto sa oplatí spolupracovať s odborníkom.

Poradenstvo

Poradenstvo je priestor na vysvetlenie výberu vhodnej poisťovne pre vás, na základe produktu, ktorý ponúka. Teda určiť výhody a nevýhody. Dovolím si tvrdiť, že do hociktorej poisťovne prídete, ich produkt bude najlepší bez konkurencie, bude to len o výhodách a v konečnom dôsledku sme znova na začiatku. Sprostredkovateľ vám môže povedať o svojich skúsenostiach, pretože komunikuje s poisťovňami takmer nonstop. On je ten, ktorý vstrebáva tie nevýhody, ktoré musí povedať už aj na prvom stretnutí s vami. Netreba sa báť oponovať. Ide o vaše peniaze. Využite jeho skúsenosti.

Servis

Z pohľadu klienta ide o najdôležitejšiu časť spolupráce. Klient sa môže na svojho finančného sprostredkovateľa vždy obrátiť s požiadavkou na úpravu zmluvy, jej zmeny, prípadne z nahlásením poistnej udalosti či výberom investovaných peňazí. Klient si nemusí všetko vybavovať sám. Možnosť obrátiť sa na niekoho, kto sa vyzná v zložitej oblasti, je na nezaplatenie.

Prehľad špecialistov na Slovensku podľa počtu zastúpenia finančných sprostredkovateľov:

  1. OVB Allfinanz Slovensko, a.s.
  2. PARTNERS GROUP SK, s.r.o.
  3. AXA Services, s.r.o.
  4. Fincentrum, a.s.
  5. MBI Marketingberatung International spol., s.r.o.
  6. R.I.C. Slovakia, s.r.o.
  7. UNIVERSAL Maklérsky dom, a.s.

Nájdite si toho správneho odborníka a spoločnými silami tú najvhodnejšiu poisťovňu s tým najlepším produktom pre vás.

Rady na záver

  • Preverte si referencie a skúsenosti odborníka v každej jednej poisťovni, či je vôbec na to školený alebo musí len splniť svoju produkciu.
  • Nehľadajte v telefónom zozname, skúste internet a odborné webové stránky.
  • Hľadajte referencie sprostredkovateľov.
  • Pozor na rôzne reklamy poistenia na vaše auto, seba, či už majetku. Nedajte svoje osobné informácie hocikomu.
  • Poisťovne sa neprispôsobia vám ale vy sa musíte im. Časovo náročné stihnúť ich otváracie hodiny v dnešnej dobe.
  • Častokrát je to o človeku v poisťovni ako o samotnej poisťovni. Ak idete na náhodu, môžte sa sklamať a aj nemusíte.
  • Nie každý odborník si za svoje služby pýta peniaze. Stojí to len čas.
  • V každej poisťovni platíme rovnako a poskytuje viacmenej rovnaké služby. Je len na nás koľko chceme platiť a investovať.
  • Dobrá poisťovňa sa ukáže vtedy, keď ju budete naozaj potrebovať.
  • Poisťovňa dbá na kvantitu ako kvalitu.

Pri výbere vhodnej poisťovne je teda zrejmé pre každého, že nie je dôležitá značka, ale naše potreby. V konečnom dôsledku sa vystavujeme riziku práve my. Tým kde pracujeme, kde žijeme, aký šport vykonávame, ako sa stravujeme, aký životný štýl uprednostňujeme. Teda akému riziku sme vystavený. Poisťovne si konkurujú tými najrôznejšími spôsobmi, čo je výhodou pre nás. Finančných sprostredkovateľov obľubujú pre prínos klientov. A niekedy dokážu práve prižmúriť oko v problémovej situácii, ak sa sprostredkovateľ za klienta podpíše a zároveň zaručí. Je to hranie ako mačka s myšou. Ale vždy musí byť vo výhode práve ten klient. Jeho peniaze, priority, investície a spokojnosť. Riziko je na každom kroku. Byť chráneným a zároveň zodpovedným voči sebe je ten najdôležitejší krok, aký môžeme pre seba a svoju rodinu urobiť.

Čo by vás mohlo zaujímať: